Lexe Kicks Leukemia - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Frank Bruyn - WaarBenJij.nu Lexe Kicks Leukemia - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Frank Bruyn - WaarBenJij.nu

Lexe Kicks Leukemia

Door: Frank de Bruyn

Blijf op de hoogte en volg Frank

17 Juni 2012 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Elke dag beleef ik wel iets wat ik nooit meer zal vergeten. De families hier zijn allemaal zo gastvrij en willen allemaal leuke dingen met je doen. Ongelofeloos hoeveel dingen ik wel niet heb gedaan afgelopen week. Hele mooie,leuke,spannende en indrukwekkende ervaringen.

Met de familie smith waar ik afgelopen week zat ben ik gaan schieten. Lucky luuk was er niks bij. Wat voelde ik me stoer zeg met onder andere een shotgun in me handen. Het leuke was ook nog dat we werden gefilmd en geïntervieuwd door channel 5. Een beroemde nieuwszender hier in Amerika. Ik loop de deur nog niet uit of ze willen al met me op de foto. "Jij bent toch die jongen van Channel 5?" Is een veel gestelde vraag. Maar zoals jullie weten blijf ik daar heel nuchter onder en deel ik gewoon handtekeningetjes uit en ben ik ook niet de lulligste of af en toe een fototje te schieten.

Vrijdag heb ik èèn van de meest indrukwekkende momenten van me leven mee gemaakt. We gingen in het ziekenhuis langs bij Lexe. Een 19 jarige meid die getroffen is door de ziekte Leukemi. Ze was op Foxnieuws geweest met haar reportage. Ze is een erg talentvolle voetbalster die in iedere wedstrijd het verschil maakte. Het mooie aan haar verhaal is, is dat ze ongeveer een maand geleden haar laatste wedstrijd, voor zover, heeft moeten spelen.. De afspraak met de doktoren was dat ze de aftrap zou nemen en de bal uit zou schieten, zodat ze gelijk gewisseld kon worden. Maar ze gaf gelijk een goeie bal op de linksbuiten en ze bleef er gewoon in staan. Na 30 seconden spelen kwam de bal bij haar terecht en schoot ze bal van een metertje of 25 vol de kruising in, een kippenvel momentje. Je mocht haar niet aanraken, maar heel het team maakte het niet uit. Iedereen liep naar der toe en gaf er een knuffel. Na dat ze had gescoord werd ze uiteindelijk gewisseld.

Volgens mij is dit de juiste link : http://fox13now.com/2012/06/06/draper-soccer-star-strikes-back-against-leukemia/

Toen we bij haar langs gingen merkte we aan haar en moeder en aan haar zelf dat ze het super vond dat ze 6 Nederlandse coaches/trainers in haar kamer had. We konden haar niet, maar het gevoel dat een jong iemand aan zo'n ziekte lijd blijft ongelofelijk. Gelukkig heeft ze buiten het veld ook een goeie motivatie. We hebben haar verteld dat ze genoeg talent heeft om ook deze wedstrijd te winnen en zelf was ze er ook van overtuigd dat ze de game ging winnen. We kregen toen we weg gingen ook een polsbandje met daar op : Lexe Kicks Leukemia. Geweldig!

Nadat we in het ziekenhuis waren geweest gingen we naar de opa en oma van de Nitro Circus familie. De VIP kaarten worden geregeld, dus ik zit 1 december lekker, met me onderhand dikke kont, in het Gelredome! We mogen backstage en krijgen goeie plekken. Geen stress dus. We gingen zwemmen bij Opie en Omie thuis. Echt een geweldig huis en tuin. Was echt super. In de avond gingen we met alle coaches en veel families eten bij de Nitro Circus. Was erg gezellig. De volgende zouden we naar een paar berggies gaan (foto's staan op facebook. Opa en Oma's regel dat maar ff moet moeders, dan kunt u ze vast zien!) dus we sliepen met ze alle in 1 huis. We hebben als eerste buiten de hele crew van Nitro Circus de film van hun mogen zien. Ze noemen het ook wel een premiere. Errug vet natuurlijk! Nadat ik met Eline en Nick flink gek had gedaan(ook die foto's staan op facebook) was het tijd om te gaan slapen, want om 4 uur ging de wekker.

We zijn naar een berggebied geweest wat erg mooi was. Meestal ben ik niet van dingen bekijken, maar dit was zo boeiend dat ik het nog een soort van leuk vond ook! Het is 1 van de mooiste plekken waar ik ooit ben geweest. Uiteraard buiten Boskoop, Ruuwijk en Waddinxveen. Berggie hier, berggie daar overal ja het was prachtig.

Ook wordt er hier uiteraard het Nederlands Elftal gekeken. Ik weet niet of jullie het weten, maar we hebben 3 wedstrijd verloren en 2 goals gemaakt. Je zou bijna zeggen dat RCV'33 het beter zou doen, met de nadruk op bijna!

Ik zit nu bij een nieuwe familie waarvan de man en de vrouw redelijk Nederlands spreken. Dat ze redelijk Nederlands spreken ben ik achtergekomen toen ik binnenliep en een foto zag met daarop hun redelijk mooie dochter. Ik zei gelijk tegen Dijar, mijn slaapmaat deze week, : "zo, ze hebben wel een lekker wijf hier hoor, jeuutje mina!" De vader reageerde gelukkig nuchter met : jaaa... Hartstikke bedankt.

Gelukkig kon Dijar der wel om lachen en hebben we zo gelijk onze eerste mooie moment mee gemaakt met deze familie.

Ik ga nu heeerlijk slapen, want er komt nu een tè drukke week aan. Veel plezier met het opruimen van de Nederlandse troep en doe ze allemaal de groeten daarzo!

Goodbie!

  • 18 Juni 2012 - 09:09

    Hannoe:

    Hey Frankie, Weer een leuk verslag. Zo zie je nog eens wat. Weer typisch voor jou om die opmerking over die dochter te maken en ze Nederlands kunnen verstaan hahah.

  • 18 Juni 2012 - 11:51

    Sluijs:

    Da't 'berggebiedje' he, toevallig de grand canyon? Misschien moet je je toch maar gaan richten op een schrijverscarriere!

    Ohja en vergeet niet om nog een cadeau mee te nemen.
    Spreek je

  • 18 Juni 2012 - 12:16

    Opa Oma Toorn:

    Hartstikke leuk de verhalen van je.
    Geniet er maar van dit vergeet je nooit meer.
    Wij hebben genoten van het voetbal.
    Maar dat is een grapje drama.
    Zondag vaderdag gevierd met de fam.
    Het weer is ook niet zo leuk hier maar je weet op Terschelling beter.
    Frank nog even vol houden.
    zal wel lukken.
    Veel liefs Opa en Oma


  • 18 Juni 2012 - 16:16

    Oma Sluijs:

    Jonchieee

    Hartstikke leuk deze verhalen.. Als je terug komt krijg je snel een rolletje

  • 19 Juni 2012 - 03:26

    Frank:

    Thanks hannoe! Ja dat met die dochter was erg lachen haha. Spreek je!

    Hee sluijssie, nee het was niet de grand canyon, maar wel een onderdeel er van. Binnenkort maar is ff solliciteren bij teun van drielletje!

    Bedankt voor jullie reactie opa en oma. Ik geniet er zeker van. Gaat helemaal goed komen. Binnenkort skypen we wel even. Moetu maar even met thomas bespreken. Tot snel. Kus

  • 20 Juni 2012 - 19:17

    Oma De Bruyn:

    weer genoten van je verslag zo weten wij een beetje wat jij zo allemaal beleeft dat had je ook niet durven dromen zoveel indrukken geniet nog lekker van de dingen die komen ga en op naar je volgende verslag

  • 24 Juni 2012 - 10:38

    Marie Louise:

    Frankieee, wat een verhaal weer. Ik was danig onder de indruk over je verhaal van Lexe. Zo zie je maar het is heel goed deze belevenis want dan het zet je naast al je andere belevenissen met 2 voetjes op de grond. Geniet nog lekker daar vooral van het weer. Want tja hier regent het weer (again). toedeledokieeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Salt Lake City

Trainersstage in Utah

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2015

Nieuw jaar, nieuwe club

02 Juli 2012

Aan alles komt een eind

17 Juni 2012

Lexe Kicks Leukemia

11 Juni 2012

het wordt alleen m

11 Juni 2012

het wordt alleen maar beter!
Frank

Actief sinds 24 Mei 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 6519

Voorgaande reizen:

01 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Trainersstage in Utah

Landen bezocht: