Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Frank Bruyn - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Frank Bruyn - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind

Door: Frank de Bruyn

Blijf op de hoogte en volg Frank

02 Juli 2012 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Aan alles komt een eind. Zo ook aan mijn trainerstage in de USA. Het is een maand geworden waarin ik veel dingen heb kunnen doen die ik nog nooit had gedaan of gezien.

Het schieten met de familie Smith was natuurlijk hartstikke cool. Eventjes voelde ik dat ik de hele wereld aan kon, heel eventjes. Natuurlijk ook nog op Channel 5 geweest wat super was. Het programma ging over schieten in de bergen en dat het gevaarlijk zou zijn voor bosbranden. De Amerikanen hebben niet goed geluisterd, of weg gezapped toen ze een stelletje maloten uit Nederland op tv zagen, want er zijn hier 3 grote bergbranden geweest de na het programma...

We zijn ook nog met een familie wezen varen. We zijn naar een meer gegaan en je kon kiezen wat je ging doen. Ze hadden van alles. Wakeboard, waterskieen, surfen en met een grote band achter de boot. Het laatste heb ik veel gedaan met Nick. Het was fantastisch en pijnlijk.. Tussen de bergen varen met goeie muziek is toch ook iets om nooit meer te vergeten. Na het varen waren we naar een meeting gegaan om sommige coaches hun certificaat te geven die ze konden krijgen als ze aan wat punten hadden voldaan. Nadat iedereen wat gezegd had van de club moest ook nog 1 trainer speechen. Uiteraard deed ik niet moeilijk en gooide ik er wat mooie woorden uit, op ze Franks laten we maar zeggen. Daarna zijn we met heel wat mensen naar Real Salt Lake gegaan. DE voetbalclub van Utah. Het niveau is dramatisch kan ik jullie vertellen. Het voetbal was echt drama. RCV ' 33 heeft een serieuze kans om te winnen. Wel een hele kleine serieuze kans, maar dat wisten jullie al. We zaten op plekken dat we de hele tijd gratis eten en drinken konden halen. 170 dollar per stoel. Ook kregen we allemaal nog een shirt.. Het was 1 groot gekkenhuis. Daarna de stad nog even ingegaan wat ik nooit meer zal vergeten. We hebben genoten van ons avondje laat ik maar zeggen.

Het laatste weekend heb ik doorgebracht in Las Vegas. Ongelofelijk wat ik daar allemaal heb gezien. 1 groot gekkenhuis. Het kan daar niet gek genoeg. Overal casino's, echt overal. Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe het er uitziet. Elk hotel heeft zijn eigen amusement ding. 1 hotel heeft een achtbaan die door het hotel heen gaat, ongelofeloos. Alles lijkt gewoon net als in de films. In de avond ook nog even flink uitgegaan. Alles is 21+, maar omdat ik er natuurlijk veel ouder uitzie en me ouder gedraag, kwam ik gewoon binnen. De club was niet normaal mooi. De DJ stond in een soort zwembad te draaien met op de achtergrond een grote waterval. Een soort city life of ED alleen dan net iets anders. Uiteraard gebeurde er tijdens het uitgaan ook weer iets fantastisch. Ron Vlaar was in dezelfde club als ons. Ronnie is vrijgezel en dat was ook wel te merken. Hij zal vast ook gedacht hebben, ik ben maar 1 keer in Vegas dus laat ik maar flink gek doen. Uiteraard ook even naar hem toe gelopen en gevraagd hoe het nou kon dat die zo simpel werd uitgekapt tegenover Khron-Dehli. Helaas had die geen zin om het uit te leggen, maar hij wou wel graag met me op de foto. Nou vooruit 1tje dan zei ik tegen hem. Ik hang nu dus ergens boven ze bed, of hij heeft hem direct verwijderd. Nadat we flink hadden gefeest was het tijd om naar het hotel te gaan. Het was tenslotte al 6 uur in de ochtend.. Uiteindelijk waren we om half 8 in het hotel en niemand weet wat we daar tussen in hebben gedaan. Gelukkig hebben we de foto's nog.. Na maarliefst 1 uur slapen moesten we het hotel verlaten en hebben we met ze 11 ontbeten ergens in de stad. Uiteraard zaten we fris en dron... Fruitig bij het ontbijt. Daarna afscheid genomen van wat mensen want Martijn en Dijar blijven hier nog een aantal dagen en zijn met een deel van de familie onderweg naar Californië. Wij zijn met vaders in de gekste BMW ooit naar huis gevlogen. Kortom ; Las Vegas was geweldig.

Ik heb genoten van alles wat ik gezien en gedaan heb in deze trip. Ik zal deze maand dan ook nooit meer vergeten. Ook is het super leuk om allemaal nieuwe mensen te leren kennen. Ik kan bij iedereen terecht als ik ooit nog is naar de USA wil. En van iedereen moest ik zeggen dat me ouders trots op mij moesten zijn, omdat niet veel ouders zo'n leuke zoon hebben. De meeste van jullie denken dat ik dit allemaal verzin, wat ook logisch is, maar het is toch echt waar.. Ik ben de afgelopen maand veel wijzer geworden van het trainersvak en kan niet wachten op het nieuwe seizoen. Na 4 weken voetbal wordt je het wel een beetje zat, maar het blijft toch Amerika. Ik kan niet wachten om weer gek te doen met me vrienden in de kroeg, dat mis ik wel hoor. Ik land om 9:30 op schiphol dus als je er om 9 uur bent dan kun je mooi je spandoekkie al klaar hangen. Ik zou zeggen tot 3 juli en doe vooral lekker rustig aan, want dan doe ik dat ook!

• 02 Juli 2012 - 09:03

Afzuigkappie:

Hey Frank, Deze ervaring pakken ze je nooit meer af. Las Vegas lijkt me ook helemaal super. Ik kan je helaas niet ophalen op Schiphol omdat de plicht roept bij mijn baas. We zien je graag op De Lijsterlaan voor een verslag van je vakantie en gelukkig heb je de foto's nog.

• 03 Juli 2012 - 07:04

Oma Sluijs:

Kom je vandaag nog je rolletje halen ?